Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Bledule na stazi- II. dil,-moje cikanatka

Je pul sedmy rano a slunce nad Sevillou jeste spi. Snazim se rozleplit vicka. Po ceste do koupelny slapnu do smradlavy hromadky, kterou mi laskyplne prichystal muj roztomily psik. "Puta mierda!" Cubka zaliza pod skrin a trese se. Jdeme ven. 

 Jako bonus pribiram ubohyho pitbula, kteryho jeho plesatej majitel venci, v lepsim pripade, jednou za tyden. Psi monstrum s mozkem retardovanyho telete a silou bycka v puberte mne tahne ze schodu. Do toho hystericky postekava Fermin Chispita, moje miniaturni krizenkyne. Jeste porad neprisel den a ja uz musim kricet.

Trpelive cekam, az psi slozi svoje strevni poklady na chodnik. Mam hlad. Mazlim se s hrnkem kavy a doufam, ze neni deskafeinada. O pul osmy vyrazim.

25 stupnu chladku. Moje pruhovany kolo frci prasnym velkomestem az do nejspinavejsi ctvrti. Srdnate zdolava nebezpecny nastrahy v podobe rozbitych lahvi, arogantne prehlizi nadrzene spanelaky, vyhyba se nebezpecnym mopedum a predcasne dorazi do opryskany skoly.

Boris sedi na schodech a mava na mne. Pujdete se mnou hrat basktebal, senorita? Pomrkava indianskejma ocima. To vis, ze jo. Strefujeme se do kose.

Rana jsou krasny. David chce at zpivam Prsi, prsi. Zpivam. A znovu. Prichazi dalsi deti. Znovu, senorita, jeste nam to zazpivej. Co to je za divnej jazyk, profesora? Ty ses anglicanka, ne? Tmavy hlavicky s divokejma ocima plnyma zajmu. Jeste!!! Krici. Malicka su, husy pasu. O cem to je, maestra? Rosario tanci. Flamenko. Domingo tleska. Tisknou se na me. Prej maji vsi.

Jdeme snidat. Nalivam kakao. Senorita, ja to jist nebudu. Je to hnusny!Nekricte, prosim. Nekricte mi do usi, jsem hakliva jizanska bledule.  Divam se na okoralej chleba s margarinem. Ochutnavam. Maji pravdu. Je to hnusny.  Odpadkovej kos se plni a ta pani, co pripravuje snidane, se na mne osklive diva.

V deset uz je na dvorku pres sto deti. Svolavam ty svoje. Je jim mezi desiti a dvanacti lety. Vek, kdy senorita uz neni polobohyne. Vek, ve kterym uz mnohy z nich stihly prosaknout smradem Tres Mil Viviendas.

Desire s divokejma ocima. Proklela me, protoze jsem po ni chtela, aby mi vratila zonglovaci micek. Dvanact sourozencu, dvanact let a duse nadopovana zlosti. Chodici zhavirna energie. Prebornice ve spanelskych vulgarismech, kterymy okazale tituluje okoli. Cikanka.

Nadia. Krasna cikanska lolita s piercingem v pupiku. Flirtuje s plavcikem a prvni dny mne arogantne neguje vztycenym ukazovackem. Ne, ne, ne. Ja posloucham jenom maminku, ne blondaty gadzovky. 

Domingo. Roztomilej klucina s cernejma rasama, kterymu predcasne vyrasily dospelacky svaly. Libezne se smeje. Nemluvi, dorozumiva se kudrlinkatym flamenkovym revem.

Antonio, cikan s sibalskym usmevem a hlavou plnou lumparen.

Julian. Ma jen jedno oko. V porovnani s chovanim vymazlenejch mladat malomestaku, ktery si chladi svoje pristrizeny kridelka tyranim slabsich, jsou tihle nezkrocni divosi neuveritelne citlivy a vstricni k tomu nejslabsimu z jejich skupiny. Je to pro mne lekce.

Boris. Jihoamerican. Jako jeden z mala umi jist vidlickou a nozem, kreslit, psat, pocitat a vi, ze Asie je kontinent.

Rosario, vysmata cigonska sympatacka, ktera pri tanci chresti  svymi titernymy kostmi. Pujcuju ji bryle. Senorita, takhle vidim daleko lip! Krici. Asi mas dioptrie, rekni to mamce. Smeje se. Mam sedm sourozencu, senorita, a muj strejda byl zavrenej, chlubi se.

Rocio, nejstarsi ze ctyr sester. Po ranu jim plete copanky a utira uplakany nudle. Nebrec Maria, vem si mic, hraj si, dcerko!

Casandra ma zenicha, smysl pro cernej humor a neskutecne klidnou povahu.

Yumara se kolem mne vine jako liana. Nudim se, seno. Seno, tohle delat nebudu. To je ale vopruz. Nebavi mne to. S pasivnim usmevem neguje svet a plete plastikovy naramky. 

Salvador,  hyperaktivni blondatej hubenour s neurotickou potrebou hybat se.

Nerea a Antonia. Dve  nenapadny holky, ktery si pamatuju diky jejich kulatejm briskum vykrmenejm levnyma hamburgrama  a  velkejma balikama chipsu. Ve ctyricetistupnovejch vedrech funi jako slunata a nadsene se cachtaji v prechlorovanym bazenu. 

Blanka. Cikani nejsou spatny, maestra, ale nebudou te poslouchat, protoze ses bila. Vysvetluje mi zkusene modrooka obyvatelka mistni osady gitanos. Vi, ze existuje Chekoslovakia a ve skole ji to jde.

Francisko. Nejrychlejsi plavec, kteryho jeho mohutnej pupek nadnasi v bazenu.

Victor a Dany, tucni pohodovi bratri. Chudoba je v zapadnim svete tlusta, mumlam si a koukam na mraky prepapanejch deticek, ktery na mne v jidelne krici, at jim popate pridam. Strategie, jak se zabavit v prasnym svete odpadku a nasili?

Kazdej den je jinej. Kazdej den mi tyhle deticky pripravi neco, s cim si nevim rady. Obcas se mi chce vzteky kricet. Znovu a znovu hledam. Hledam vyhodnou pozici. Ucim se byt respektovana. Casto to vubec nejde. Spratcatka nadsene nachazi mezery v my vztekem rozleptany spanelstine a nerozumi. Ucim se za pochodu. Ptam se. Co jim muzu dat? Prijmou to?  Trpelive stavim most, aby ho pak Desi mohla zurive rozkopaat znoglovacim mickem.

 Muj zivot je hlucna oslava setkavani a ja se ucim, kam az muzu za lidma jit.

 

 

Autor: Olga Trampotova | pátek 10.7.2009 21:02 | karma článku: 22,70 | přečteno: 2502x
  • Další články autora

Olga Trampotova

Punková matka je vytahaná a všichni po ní touží!

Nedávno jsem porodila druhé mládě. Moje tělo je samou láskou vytahané do všech světových stran. Oči mám napuchlé. Vlasy mastné. Mozek plný prdíků. A k tomu ten chorobný pocit, že se mnou všichni chtějí jenom spát.

19.2.2016 v 16:00 | Karma: 17,07 | Přečteno: 1457x | Diskuse| Ostatní

Olga Trampotova

Dítě punkové matky. Co mu hrozí?

Po světě běhají divoká, nebojácná a společenská mláďata. Spoustu z nich vyvedly z hnízda matky punkerky. Od ostatních matek se liší jednou základní charakteristikou:nejsou úzkostlivé a dělají věci po svém.

2.8.2014 v 19:00 | Karma: 31,81 | Přečteno: 4205x | Diskuse| Ostatní

Olga Trampotova

Jak se pozná punková matka

Má několik úžasných vlastností, které napomáhají harmonickému rozvoji jejího dravého mláděte. Nejdůležitější z nich je lenost. A druhou nejdůležitějším odvaha.

31.7.2014 v 11:06 | Karma: 38,43 | Přečteno: 14098x | Diskuse| Ona

Olga Trampotova

Potrat v nasládlém EMO hávu

Paní Lilia v dnešním článku na Idnes píše o vyvolaném potratu, jak kdyby se jednalo o nějaký velkolepý spirituální zážitek. Je mi z toho úzko. Jako by na mě vybafla nějaká zákeřná ježibaba se svými lektvary a jedovým srdcem. O to nebezpečnější, že je celá krásná a tváří se na svých webovkách jako ezo víla a průvodkyně ženskou podstatou.

24.6.2014 v 11:03 | Karma: 28,78 | Přečteno: 2528x | Diskuse| Ostatní

Olga Trampotova

Před rakovinou

Za tři roky budu nejspíš obhajovat disertační velepráci, nosit pod srdcem druhorozenou princeznu, krotit prvorozené mládě. A muže. A jejich lačné dobyvatelské choutky. Mohlo to být ale všechno úplně jinak. Za tři roky jsem totiž mohla vyděšeně zjistit, že se do mého mladického čípku s s chutí zakousla rakovina.

9.6.2014 v 14:55 | Karma: 40,32 | Přečteno: 10455x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3259x
Baví mě myslet, cestovat, číst, mluvit, kreslit, spát, jíst a endorfíny. Vystudovala jsem psychologii v Česku a řešení rodinných konfliktů ve Španělsku. Jsem akční a zrychlená. Jsem studentka PhD na Masarykově univerzitě, pyšná matka dvou děvčat (jedu punk!), manželka Alfa samce a zakladatelka (nyní dřímajícího) projektu Couplebuilding.